fredag 13. mars 2009

NORSK TENTAMEN!

Å ta valg

Idag hadde vi norsk bokmål tentamen! :D Skikkelig herlig å være ferdig. vi skulle skrive sakpregede tekster, altså artikkel, leserinnlegg, også videre liksom. haaaaater og skrive. eller, gjør egentlig ikke det! det er gøy med blogg og sånn, men når jeg må skrive noe som andre sier jeg må skrive, da er det kjedelig! -.- :D

Det gikk egentlig ganske bra idag også faktisk. :p Håper på et bra resultat. men det samme skjedde forrige gang! Jeg gikk ut med et smil om munnen, og var sikker på at jeg skulle få en bra karakter! Så ga de meg faen en 3'er! :D hehe. Men nå skal jeg hvertfall ha 4! :p Satt ikke så veldig lenge, satt til klokken 12! men jeg skrev 3 sider og jeg syns det var ganske lett tema! Det var : Å ta valg!

Ikveld skal jeg i besøk til Mari Kristine! Det blir skikkelig kos. Skal snart bort til Ingeborg, for vi skal lage kake til henne! :D så skal jeg gjøre meg klar der, sammen med henne! <3 Gleder meg! ^^

I morgen er det stooor kamp på TV! Gruer meg egentlig litt. :p Manchester United mot Liverpool! Selvfølgelig holder jeg med Liverpool, men føler det blir en skummel jevn kamp! :D hehe

Hva skal dere i kveld? :-) TELL ME! :D

SNAKKES! :D

5 kommentarer:

  1. vi hadde også "å ta valg" som tema i dag :-)

    i dag skal jeg være litt med fredrik også skal jeg på noe gymgreier :-)
    kos deg videre i dag, stine <3

    SvarSlett
  2. Vi har norsktentamen i morra, og har samme temaet som deg. Du har vel ikke tilfeldigvis oppgavene? Jeg trenger de virkelig!

    SvarSlett
  3. Nummer 1 Bokmål eller nynorsk
    Skriv en artikkel i et ungdomsmagasin om et yrke du kunne tenke deg å velge. I artikkelen bør du skrive hva yrket går ut på, hvilken utdanning som kreves og hvorfor en bør velge akkurat dette yrket.
    Velg tittel selv. (Denne valgte jeg)

    Nynorsk: det står akurat det samme.

    Oppgave 2.
    Voksne tar ofte valg som får stor betydning for livet ditt. Dette kan medføre nye familiemedlemmer, nytt bosted, nye venner.....

    Skriv et innlegg du skal holde i forbindelse med en konferanse som skal ta opp disse problemstillingene.
    Tittel: Voksnes valg - barns bekymringer!

    Nynorsk; akurat det samme..

    Oppgave 3. bokmål:
    Skriv et kåseri/essay der du takker de gamle som gjorde valg som har fått betydning for deg.
    Velg tittel selv.

    Oppg 4.
    I debatten om norsk skole har det kommet frem påstander om at dagens ungdommer er late, har høy trivselsfaktor, men velger bort faglig innsats.
    Skriv et innelgg i denne debatten om norsk skole.
    Velg tillel selv.

    5.
    Det er mange valg i livet som skal tas. Skriv et intervju eller en reportasje om en person som har tatt et viktig valg. Velg overskrift selv.

    SvarSlett
  4. men hva med de som har norsk og ny norsk kan du oppgavene til de som skal ta norsk og ikke har nynorsk?

    SvarSlett
  5. Du har verdens kuleste navn ! Heter stine johannessen jeg og ;D fant bloggen din da jeg lette etter hvilken tentamen vi skulle ha, og da fant jeg bloggen din xD
    husk ! kuleste navn !!
    Sjekk bloggen min :D http://www.stinemadelen5.blogg.no

    SvarSlett

NYTTÅRSBALLET 2009

NYTTÅRSBALLET 2009
10. KLASSE TRINNET <3

NYTTÅRSBALLET 2009

NYTTÅRSBALLET 2009
Herligste gjengen noensinne <3